dimarts, 6 d’agost del 2013

L'ESTIU A CASA














A CASA…



L'estiu època de platja. Aquest any les vacances jo les passaré a Barcelona i suposo que no serè la única.

Segur que vosaltres no us  vestiu igual a l'estiu que a l'hivern, doncs a casa nostra tampoc. Aquest bloc el dedicaré a donar idees per decorar la casa, més fresca, d'estiu, amb motius mariners: corals, estels, conxes, i esponges marines que són materials naturals i que podem servir també per fer composicions i donar un “toc” a casa o a l’apartament donant un ambient mariner.
.

A Barcelona tenim la gran sort de tenir el mar a prop.




     També de tenir platges on fer un bany quan les temperatures pugen.





       O de donar un passeig pel port.





        O de gaudir dels nostres parcs.




I si ens quedem a casa us convido, només amb uns detalls, a gaudir d'una casa d'estiu, per exemple amb aquestes tovalles.



     
     O posar un centre de taula amb diferents motius del mar




   I alguns d’aquests detalls amb conxes per posar algun racó.




      També unes espelmes amb conxes.(aquestes son de Sia)




O podem fer aquest  centre amb espelmes i conxes que agafem de la platja. Troncs, pedres, qualsevol cosa retornada del mar .... veureu com queda de maco!!





Tenim convidats. Una taula blanca amb motius mariners.




     Amb un centre molt especial combinat amb flors blanques.





Un altre detall per a la taula de centre, fet amb una corda, ben senzill i que queda molt maco




      I en el rebedor també podem posar algun detall per donar la benvinguda a l'estiu





     Aquestes estels de mar.




       O una llum molt especial ...





Unes flors, 




     També a l'habitació posar detalls blancs i blaus.




          O simplement canviant els coixins.






    

     O una llum de taula amb aquest color verd mar.






Com podeu veure si juguem amb els colors del mar ens ajudarà a crear un ambient “la mar” de fresc i relaxant com aquest de Menorca. Que maco !!  quina aigua !! ... Sembla el Carib..




                   

Avui us diré el títol d'un llibre que vaig llegir un estiu. L’autora del llibre no la coneixia.

Desprès d’aquest he llegit 6 0 7 llibres més d'aquesta autora, em va enganxar. Aquest llibre, el vaig veure en un aeroport i com de cop, em vaig adonar que no havia agafat el llibre que m'havia preparat pel meu viatge, vaig decidir comprar-lo perquè el meu destí de vacances era de platja i el títol era molt adient i em va cridar l'atenció.




LOS BUSCADORES DE CONCHAS de Rosamunde  Pilcher

Podríem dir que és una bonica història d’amor…però no deixa de ser diferent. Clar que tampoc no és una novel·la romàntica, pura i dura, ja que a banda de mostrar la felicitat desmesurada d’un amor irreal, ens parla d’altres coses. És la vida d’una dona gran, amb edat, però no anciana. Una dona amb una vida diferent, difícil, dura i al mateix temps, una vida plena de la quotidianitat de l’entorn familiar.
Qualsevol dels llibres d’aquesta autora és força interessant i agradable de llegir. Us animo a que els aneu llegint a poc a poc.



RECEPTE

I per últim, avui la recepta va dedicada a la Teresa que tan li va agradar quan li vaig explicar i que ja l'ha tastat a casa seva.

Com estem parlant de platja i d'estiu, que millor que fer una recepta de gelats. Aquesta que us explicaré avui la vam importar d'un viatge que vam fer a Sicília. Per berenar anàvem a una gelateria que feien uns brioixos farcits de gelat increïbles. Quan vaig tornar a Barcelona ho vam continuar fent a l'estiu. Els meus fills i jo li vam anomenar “Berenar Italià”. Ara us explicaré en que consisteix. Es fa amb un brioix que l'has d'escalfar. Jo el poso uns segons a la torradora.

“UN BERENAR ITALIÀ”

Resulta xocant i impactant al paladar, ja que es sumen el sabor i la textura del brioix calent amb la fredor suau i la cremositat del gelat.




Tant és com sigui el brioix, més gran o més petit.

S'obre i es farceix del gelat que t'agradi. Desprès nosaltres el reguem, en funció del gust del gelat, amb xocolata o amb caramel i a vegades també li posem ametlla per sobre.








El resultat:  Brioix farcit de gelat, típic de Sicília !!

“Brioche Siciliana con Gelato” és una de les bombes delicioses que no us podeu perdre si viatgeu a aquesta illa italiana. 







     
     Us atreviu a tastar-lo? o us sentiu empatxats només d’imaginar-vos-el?




Jo he fet un mix..... una orxata valenciana amb un gelat sicilià i apa !! a gaudir d'aquest berenar, que l'estiu no és per fer dietes !!


Jo us deixo des d'aquesta  terrassa


 GRÀCIES PER LA VOSTRA VISITA

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada